ASC Hilversum Hurricanes wil een beeld uitstralen die past bij de vereniging. Een goede en eenduidige huisstijl draagt daaraan bij. Een huisstijl zorgt voor herkenbaarheid van (de communicatie van) de vereniging. Daarnaast zorgt het ervoor dat we laten zien dat wij een professionele vereniging zijn, die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft en de communicatie met haar leden, ouders, sponsoren en anderen heel belangrijk vindt.
Hieronder krijg je een indruk van de belangrijkste uitgangspunten en toepassingen. Voor meer informatie is onderaan het communicatieplan volledig te lezen. Voor specifieke vragen over onze huisstijl, kun je contact opnemen met de PR-commissie, redactie@hurricanes.nl.
Voor het fabriceren van alle soorten merkuitingen dien je vooraf schriftelijke toestemming te krijgen van het bestuur.
Mocht je leuke ideeën hebben voor nieuwe manieren van merkuitingen, dan kun je deze delen met het bestuur of de PR-commissie en wie weet kunnen wij hier (gezamenlijk) werkelijkheid van maken!
Naam
Onze officiële benaming luidt:
Algemene Sport Club Hilversum Hurricanes
Wij maken alleen gebruik van de volgende varianten:
ASC Hilversum Hurricanes of Hilversum Hurricanes of Hurricanes
Sporten
Er zijn twee manieren waarop wij in een opsomming aan onze sporten refereren:
honkbal, softbal, american football of honkbal, softbal, beeball, american football, flag football
Alle sporten worden dus met kleine letters geschreven.
Lettertypen
Counselor Script
Wordt alleen toegepast in logo’s en kleding en alleen voor de tekst Hurricanes.
College (NB: er zijn meerdere College lettertype. Een juiste moet nog worden vastgelegd)
Wordt alleen toegepast op kleding en banners voor de teksten Hilversum en Hurricanes
Arial Nova Light
Wordt toegepast in de logo’s voor overige tekstdelen en als kopteksten bij documentatie
Tahoma
Schrijftekst voor documentatie en communicatie
Kleuren
Blauw | RGB 29 98 175 | HEX #1d62af | PMS 286 |
Geel | RGB 243 224 43 | HEX #f3e02b | PMS 102 |
Logo’s
Hieronder staan de PNG-bestanden van de beschikbare logo’s. Deze zijn groot genoeg voor digitaal gebruik. EPS-bestanden van de logo’s, voor drukwerk, zijn op te vragen bij de PR-commissie. In het communicatieplan (hieronder te downloaden) vind je waar welk logo voor wordt gebruikt.




Fotografie
- Belangrijk is te letten op de privacywetgeving: Is er wel of geen toestemming?
- Geen foto’s van ruggen of negatieve situaties.
Sjablonen
Hieronder staan sjablonen voor de verschillende communicatie en documentatie vormen. In het communicatieplan (hieronder te downloaden) vind je waar welk bestand voor wordt gebruikt.
Meer informatie?
Download hieronder dan het volledige communicatieplan.